7.11.2007

buyrun ben intern!!

blogu oluştururken'' buyrun ben intern ''die başlamanın bu kadar doğru bir tercih oluunu bilmiyodum. Bellirlenmiş bir görev listesi olmadığından her şeye ''buyurmak'' zorunda olmak ve boşluk doldurucu bir vasıfsızlık sembolü olan ''intern'' lük deyimini anlatabilecek kısacası bu cümlede ne denli haklı oluğumu belirtecek , bizzat yaşanmış anlardan biri...



pediatri acil servisi... telefon çalar. önce elini uzatmazsın, olur ya asistan gelir açmak ister die. bi daha çalar bakarsın muayene odalarından çıkan yok (bir intern görevi olan asistanların zihninden geçeni oku, onlar sana söylemeden ne istediklerini anla ve yap ibaresini yerine getirerek) demek ki bekledikleri tel yok diyip açarsın.

alo..

ses yok, bil ki yan yana duran aynı renk ebat ve aynı tonda çalan iki telefondan yine yanlış olanı açmışsındır. zihnin bu kadar kelamı ardarda ekleyip sana öteki teli kaldır diyene kadar zaten diğeri çalmaya devam eder.

alo...

ben radyolojiden arıyorum dr...... kiminle görüşüyorum? ( bu radyoloji seçimi kesinlikle rastlantısal olmayıp nedense bu muamele en çok onlar tarafından yapılır)*

en uygun cevap aşağıdakilerden hangisidir; seçenekler:

a)ben internüm buyrun (aczimi kabul ediyorum, yerimi biliyorum cümlesi)

b) ben xxx , internüm(acizim ama kabullendim cümlesi)

c) siz kimi aramıştınız? ( bu kendine sıfat seçemedii için bir an önce asistana devretme cümlesi)

d)ben intern dr xxxx, buyrun (en iddialı giriş, henüz işi öğrenememiş olması yüksek ihtimal,yazııık:)



cevaplar;

b-c seçeneğine genelde asistan arkadaşlardan biriyle görüşebilir miyim şeklinde cevap verilir. bozulmazsın, alışkınsın.

a seçeneğinde karşınızdaki, intern mü, senin adın yokmu derse bilin ki hocadır. tabii bi an seviniosun adımı sordu vayy beeea :)

d seçeneği tam bir hayat dersidir. hüsrandır..internülüğün katedilmesi gereken basamaklarından biridir.. hastayı siz hazırlamıssınızdır, tetkikleri siz yazıp, radyolojiden randevuyu almışsınızdır. hazırdır cevap..''evet düşen hasta 3 yaşında kız, kafasının üstüne düşmüş. kardio kokteyli yapıldı.. evet ..tamam gönderiyoruz...'' diye içinizden geçirirken..

- dr arkadaşlardan biriyle görüşebilir miyim...

:) bir anda yüzünüze basan ateş, buna eklenen burun kanadı solunumuyla beraber sert bir hamleyle ahize asistana uzanır. dikkatli bakılırsa eldeki intensiyel tremor farkedilebilir ama merak etmein geçici bir durum...:)



*sürekli hasta gönderdikleri için radyologların pediatristleri pek sevmiyor olması nedeniyle olabilir..ki haklılar...

1 yorum:

cicidoktor dedi ki...

farklı zamanlarda farklı şehirlerde aynı kaderi paylaşmaktır intern olmak...tıp fakültesi erkanı işine geldiği gibi hitab eder size..bazen dr hanım olursunuz, bazen intern dr bazense sadece basit bir intern parçası...prensesler gibi başladığınız günü servisin sorumlu hemşiresinden yediğiniz paparayla atalarımızın o güzide sözüne:"şahtık şahbaz olduk" nail olarak bitirebilirsiniz..velhasıl kelam intern olmak bir ayrıcalıktır..hepimizin başına muhtemelen gelmiş olan bu hazin hikayeyi bu kadar güzel ifade etmenden dolayı seni tebrik edip iki kaşının ortasından öpüyorum boynu bükük papatya..