3.12.2008

biz aslında 3 kardeşiz,biri şimdi uzakta

çok depresifim bu aralar,biliyorum. boğuldum, bu sayfayı da boğdum biliyorum. ama yine yapıcam dilerseniz hiç devam etmeyin okumaya..

annemle bu sabah kahvaltıda öylesine sohbet ediyoduk. dün izlediği dizinin bir sahnesinden bahsetti. çocuğunu düşüren bi kadın varmış, doğuma bi hafta kala düşürmüş ...

..........................
-kapat çiğdem, kapat

babam oturduğu koltukta boğuk sesini gizlemeye çalışarak anneme seslenir

-çiğdem kapat diyorum televizyonu

annem kırmızı battaniyesine sarılmış, kanepede iki büklüm ağlamaktadır
.....................


bizimkiler ben 3 yaşlarındayken aşırı ısrarlarımın da etkisiyle bana bi kardeş yapmaya karar verirler. evleneli 5 sene olmuş, arkadaşlarının peş peşe gelen 2. çocuk haberleriyle iyice heveslenmişlerdir.izmirde yaşıyoruz o zamanlar. annem ikinci bebeğe hamile kalır. ultrasounddfalan yok tabii. erkek olduğunu öğrendiklerinde doğuma bi kaç ay kalmıştı . ben-ilk çocuk oluyorum- çok zor doğmuşum. günlerce suni sancı falan.. yok. beni dünyaya çıkmaya ikna ettiklerinde neredeyse öbür dünyaya doğru yola çıkıyormuşum.
1. ay aa hamileyim, 3. ay yakuup çok mu kilo aldım, 5. ay midem bulanı..böööööö, 7. ay sevgilim oğlumuzun adı emre olsun mu, 8. ay yakup koş koş bak nasıl tekme atıyor şeklinde klasik bir gebelik. ve 9. ay halk dilinde de tıp dilinde de aynı olan nişan gelir. bi önceki gebeliğinden tedirgin olan annem hemen doktora gider. durumu anlatır. endişelidir. doğuma alın beni der. doktor, herşeyin normal olduğunu endişelenmemesi gerektiğini anlatıp eve gönderir. bi kaç gün sonra bi rüya görür. yaşlı bi amca emreyi anneme gösterir ama kucağına vermeden alıp gider. annem uyandığında sabah ezan okunmaktadır. elini karnına koyar. derin bi nefes ve gözlerini kapatır.
-pıt
gülümser
-pıt pıt pıt
gözlerini açar
-pıt pıt pıt!!!! pıt pıt pıt!!!!!!!!! pıt pıt...........
-yakup kalk yakup bebeğe bi şey oluyor
babam nöbet çıkışı,yorgun, anneme üzülür bi yandan gözlerine bakar. bebeği okşar kocaman karnından,bir eliyle de güzel saçlarını. merak etme canım, gelecek ya heyecanladı bizimkisi. hadi sen biraz istirahat et, der.
annemin içi rahat etmese de yatağa uzaanıp bekler. bebeğin hareketlerini saymaya başlar.
-bebeğim, noldu yavrum, neyin var?
-pıt pıt pıt pıt pıt pıt
-sakin ol yavrum, korkma ben yanındayım sakin ol
-pıt pıt pıt pıt
-yuvada yavru kuş ninni, erkenden uyumuş ninniii
-pıt pıt
-bebeğim
-pıt........pıt........
-yuuum şimdi güzel gözlerini,uyusun yavrum ninniiiiii
-pıt.........................pıt........................
-çok şükür
-...............
-................
-..............
-bebeğim??
-............
-bebeğim, noldu
-...........
-allahım!! neden durdun!! BEBEĞİM BEBEĞİM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

emrecik annesinin karnında,dünyanın en huzurlu ve güvenli yerinde-bana göre akıllıca bi seçim-ebedi uykusuna dalmıştır. anne korkudan ve ağlamaktan kocaman olmuş gözlerle bu çocuğu sen öldürdün diye doktora bağırmaktadır. baba kocaman ellerini yumruk yapmış, hıçkırıklarını bastırmak için içinden fatiha okumaya çalışmaktadır. evde rabiş küçük kardeşini hevesle beklemektedir...................................

canım kardeşim,bu yazıyı oradan okuma şansın var mı bilmiyorum ama ben işimi garantiye alıp senin için fısıldıyorum gök yüzüne doğru. heralde oralardasındır. seni seviyorum. ha bi de ben, ablan...

Hiç yorum yok: