18.11.2008

bugün toplu taşındık

sabah 7 de uynadım. adilcevazdan bitlise giden dolmuşa yetişmek için alel acele hazırlandım. pınar beni durağa bıraktı. (burda her kelimenin hakkını veriyolar. durak: 8 de kalkacak dedikleri dolmuşun 50 dakika beklemesi dolmuş: bütün koltukları 'dol'madan gerekirse öğlene kadar beklemesi sanırım sizinde benle aynı fikirde olmanıza yeticektir) 9 a doğru yola çıktığımız ve mazot almak için(neden daha önce almadığına aklım ermedi) gideceğimiz yönün tam aksi istikamette yaklaşık 15 dakika gittiğimizden işe geç kalıcağım kesinleşti. ben de elimde kadın doğum kitabı, gözüme gözüme giren güneş muhalefetinde, ektopik gebelikteki en sık nerde olur, hangi yöntemle en sık hangisi olur tekerlemesini anlamaya çalışadurayım, (durum cidden komik ben hariç tüm yolcular ellerinde siyah poşetlere-o poşetler nedense hep siyahtır- sarıp sarmaladıkları eşyaları, kucaklarında bebeleri, ağızlarında peçeleri, ellerinde tesbihleri bissürü insanın arasında, şoförün bayandır ha bayandır oraya otursun ha diye yanıma oturttuğu 15 yaşlarındaki kızcağızın bi bana bi kitaba bi içinde yazanlara attığı garip bakışlar arasında kendimi uzaylı gibi hissettim.) birden tuhaf bi koku burnumu yokladı. istemsiz avucumun içine sakladığım zavallı delikciklerden içeri doldu yasemenli el kremim.

ohh dünya varmış..ya bu yasemen değil miydi? allah allah kokusu mu değişmiş bu kremin...

yoo tabiiki değişmemişti. sadece benm zavallı binbir arıtma damıtma ve kimyasal reaksiyondan geçirilen çiçeğim artık ful kapasite çalışan bi dolmuş insanın ten ahengine karşı koyamaz olmuştu.bunu anlamam çok uzun sürmedi. anlayamadığım burada herkesin tuhaf bi kokusu var ve hepsi birbirine benziyor.önce hepsi aynı sanıyosunuz bi zaman sonra aralarındaki küçük nüansları farkediyorsunuz. aman ne güzel!! -ne demek istediğimi yolu bu taraflara düşenler anladı sanırım-neyse efendim, ben pes edip avuçlarımı kucağımda birlestirdim. bi taraftan da kendime artık bu kokuya alışmalısın, rahatsız olma,alış diye telkinler veriyordum. neyse ki yolculuk çok uzun sürmedi. sağlık ocağının önünde buyrun doktor hanım diyince şoför herkes şööle bi başını çevirdi kaçınılmaz süzülme işlemini de sağ salim atlattıktan sonra iyi günler dileyip indim.

Hiç yorum yok: