24.06.2008

nefro nöbetindeyim.iremin yanına bi üst kata çıktım. sohbet ederken telefon çaldı. rabia aşağı gelir misin bi sonda çekilecek.
''bunu için mi beni çağırıyo. sanki acelesi var'' diye söylene söylene aşağı indim. hangi oda?? dememe kalmadan ''allahım beni kurtar'' çığlıkları taşan kapıya doğru çevirdim gözlerimi. asatan kırma doğu şivesaiyle, ''209''.
209 daki a..... bey... annesinin refakatçi olarak kaldığı muhtemelen bekar veya dul,kocaman göbeğine rağmen çocuk yüzlü bi adam. a....... bey, kan şekeri takibine gittiğimde hoşgeldiniz efendim diyen,annesinin şefkatinden kurtulamamış,insaını içinde nedensiz acıma hissi uyandıran, çocuk sesli adam.

asistan bana sondayı çek derken yeni sonda malzemeleri uzattı. baktım prezervatif sonda. ''abi bunu takmıcam di mi'' dedim. ''çok ağrısı var normal sonda takamayız'' dedi. ''abi adama prezervatif takamam,idrar torbasını bağlarım kendi takar dedim''. umarsız??? farkındalıksız!!!

acilde prezervatif sondaları hastalar kendi takardı biz sadece idrar torbasını bağlardık..

odaya gittim. ''a.... bey, çok mu ağrınız var. şimdi sondanızı çekicem. lütfen pijamanızı çıkarır mısınız?'' ama adam koca gövdesini-geldiğinden 2 gün sonra 10 kilo vermişti,diyaliz!!!- hareket bile ettiremiyodu. zaten bu yüzden sonda takılmış. tuvalete kalkamıyomuş.
''tamam peki siz durun'' dedim. pijamasını sıyırmaya çalıştım. bir iki cırtt sesi.muhtemelen arka lastiklerini hırpalamak zorunda kaldım. sonunda aşağı indirebilmiştim. adam o kadar çok ağlıyodu ki kendimi bi bebeğin altını değiştiricekmiş gibi hissettim. anlatmaya başladım. ''şimdi sondanızı çekiyorum. sonra canınızı yakmıcak bir prezervatif sonda takılacak. ama bunu siz takıcaksınız. takabilirsiniz değil mi?'' dedim. ''bilmiyorum'' dedi. ben bu arada sondayı çekmiştim. ''nasıl yani,hiç prezervatif tamadınız m''ı dedim. ''hayır'' dedi. meçhul...
bir iki uğraştı baktım cidden takamıyor.üstelik o kadar acı çekiyor ki. peki dedim ''verin bana ben ntakmaya çalışayım''. konu hakkında teknik detay vermiyorum ama erekte olmamış bi penise o iğrenç lastiği geçirme cidden mümkün değilmiş. ben uğraşırken adam ağlamaya başladı.
_hiç bu kadar alçalmamıştım.hiç bu kadar küçülmemiştim. allahım al canımı.....
_lütfen..lütfen rahat olun..ben...
ne denir ki?ben sizin bi kızınız sayılırım?? ben doktorum utanmayın??
odadan çıktım. koridordan odasına kadar asistana seslendim. odasına girince bi zahmet başını kaldırdı.''abi olmuyor. takamıyorum. bi gelir misin, adam çok ağlıyor''.
sandalyeden kaltı. eldivenlerini giyerken ''noldu vicdana gelmişsin''...
adam hala ağlıyor. ağrı kesici vermicek miyiz dedim, telefonla konuşuyordu.başıyla hayır dedi. ve hala ağlıyor..

Hiç yorum yok: