8.06.2008

tanı:psikotik bozukluk


salondaki kanepede oturuyorum. evim giriş katı ve sokağa bakıyor. oturduğum yerden bütün sokağı izleyebiliyorum. ve tabi bütün sokak da beni. arabaların pek itibar etmediği bi yer burası.bütün günü kuş sesleri ve ağaç gölgeleri altında uyu...uyu... terennümünde geçiriyorsunuz.


sokaktan çiftler geçiyor. yaşlı çiftler, genç sevgililer. ya da kızlar sıcağı yazdan kapıp üstlerine geçirivermişler.gürültülü lise çocukları, ellerinde biraları apartman önü bar konseptine uyum sağlayan serde seri beyler, kaldırıma çöküp sokağın boş olmasından fırsat öpüşen sevgililer,ki ben onları görüyorum.onlar da beni görünce karşılıklı kızarıp bakışıyoruz. yanlış anlaşılmasın ben oturup da onları izlemiyorum ama akşam haberlerini izlemek üzere uzanıyosunuz ve camınızın önünde birden birbirine giren iki kafa,ister istemez gözünüz kayıyor. her gün sabah vakitlerinde ne dediğini anlayamadığım için simit sattığını anladığım simitçi amca. ellerinde kendileri kadar valizlerini-özellikle de kızsa-sürüyerek memleketlerine dönen üniversite öğrencileri. bi de bu aralar arabesk müzik yayını yaparak geçen bir hurdacı.


yapacak hiç bi şey bulamadığımda dışarıya bakıyorum. güneş,ağaçların arasından yaprakların gögesini de alıp pencereme düşüyor. kapalı cam rüzgara izin vermese de, o ağaç dallarından bir dilsiz alfabesi oluşturmuş, ben burdayım diyor.hayat orda devam ediyor. orda.beş adımlık bi mesafede,dışarda. dahil olamadığım,sebepsiz bi korkuyla yerimde oturduğum bi hayat. bensiz ve tüm hızıyla değil,olduğu gibi,keyfi nasıl isterse öyle, salına salına devam ediyor.


bi çıksam. spor ayakkabılarımın bağı çözülene kadar yürüsem. bi yere gitmeden,nereye gideceğimi bilmeden,ne zaman dönsem diye düşünmeden. saçlarımı köpüğe banmadan,fön-fırçayla ezmeden,dağınık. üzerimi aynaya bakmadan giyinip. çantasız,kollarımı sallayarak ,kimseyi umursamayıp şarkı söyleyerek.


ama ben burada oturmaya devam ediyorum.

onlara bakıyorum.

onlardan bazıları bana bakıyor.

bazıları hiç farketmiyor.

burada onların yerinde olmak isteyen bir kız var.

korkularına yenik düşmüş bir kız.

Hiç yorum yok: